Informasjon om krisesenter

Moskenes samarbeider med krisesenteret i Vesterålen.

Er du utsatt for vold i nære relasjoner, er vi her for å hjelpe deg.
Vi på krisesenteret har lang erfaring med å ta i mot mennesker i krise. Du trenger ikke å avtale time. Vi har ingen vente tid, du kan når som helst ringe til oss.
Du kan velge å være anonym når du ringer oss for å få informasjon og veiledning.

Krisesentertelefon er betjent hele døgnet året igjennom av medarbeidere som hjelper deg til å sortere tanker, gi støtte og veiledning i din situasjon.
De fleste som tar kontakt med krisesenteret gjør det pr. telefon. I denne samtalen kan den videre kontakten med krisesenteret avtales om du ønsker det. Det kan eventuelt være videre telefon kontakt, du kan også avtale tid å møte oss for samtale. Dersom du har behov for det, kan du komme å bo hos oss en stund.
Vi kan være ute i andre oppdrag, det er derfor viktig at du ringer før du oppsøker krisesenteret.
Du kan også sende oss en e-post hvis du ønsker det, men e-posten er ikke døgnbemannet og det kan derfor ta noe tid før du får svar.
Synes du det er vanskelig å ta kontakt på egen hånd. Få noen du kjenner og stoler på til å hjelpe deg med å opprette kontakt med oss, det kan være en venn, familiemedlem eller eventuelt fastlegen.

Seks kommuner i Vesterålen har signert samarbeidsavtale om et felles krisesentertilbud levert av Krisesenteret Vesterålen, der Sortland er vertskommune. I tillegg leverer vi tjenesten til fire kommuner i Lofoten deriblant Moskenes.

Telefon til Vesterålen krisesenter: 76 12 23 30

Krisesenteret har egen hjemmeside: krisesenteret-vesterålen.no 

I tillegg har senteret i 2017 fått ny mailadresse som er: vkrises@vkbb.no