Ask Bøe Klakegg (35) blir fastlege i Moskenes kommune

Ask Bøe Klakegg skal begynne på jobb som fastlege på Reine Legekontor 26. august.

Ask Bøe Klakegg flytter til Lofoten i august for å jobbe på Reine Legekontor. Privat.

Klakegg flytter til Lofoten i midten av august sammen med kone og barn, og ser frem til å erstatte bylivet med et roligere liv omgitt av nydelig natur i Lofoten.

– Jeg er spent og gleder meg skikkelig til å ta fatt på jobben. Jeg har allerede prøvd meg som fastlege i Øksnes i Vesterålen, og gleder meg til å sette i gang i Moskenes, sier Klakegg.

Legen kommer opprinnelig fra Oslo, men har bodd og jobbet både på Vestlandet og i Nord-Norge de siste årene.

Klakegg forteller at han opplever Lofoten som et nydelig sted fullt av hyggelige folk, og ser frem til å kunne nyte den vakre naturen som øyriket har å by på, og ikke minst til å nyte familielivet i rolige og vakre omgivelser.

En glede å få Ask på plass

De siste tre årene har Ask Bøe Klakegg bodd og jobbet i Bergen. Han har imidlertid erfaring fra Lofoten, da han var Lege i Spesialisering (LIS 1) på Nordlandssykehuset Lofoten på Gravdal.

– Jeg er helt sikker på at det blir utrolig fint og spennende å komme tilbake til Lofoten og jobbe på legekontoret i Moskenes kommune, sier Klakegg.

Den nye fastlegen skal være på Reine tre dager i uken.

Helse- og omsorgssjef i kommunen Siw Skaar sier det er svært fint at Ask kommer til Moskenes.

– Vi gleder oss og er veldig glade for å få han på plass, sier Skaar.

Hun påpeker at det ikke er lett å få leger ute i distriktene, og da er det svært gledelig å få en erfaren person på plass.

I tillegg til Ask, så skal det også være en til legestilling i kommunen, forteller Skaar.

Moskenes kommune ønsker Ask hjertlig velkommen, og ønsker han og familien alt godt med flytting og oppstart i Lofoten.