Enorme besøkstall på Reinebringen i år

Etter at tallene for besøkende til Reinebringen så langt i år er bearbeidet, så tyder alt på at besøksrekorder ved fjellet sprenges.

Lofoten Friluftsråd har bearbeidet tallene fra telleren på Reinebringen. Resultatet overrasker.

Innen juni 2024 har det vært hele 82 000 passeringer av telleren på Reinebringen. Det tilsvarer 41 000 personer.

Det forteller Peter Andresen som er daglig leder i Lofoten Friluftsråd.

Rekordmange tar turen opp på Reinebringen i år. Moskenes kommune.

Rekordmange før høysesong

At 41 000 personer har gått opp Reinebringen allerede i år er enorme besøkstall. Det er mer enn fjell som Mannen eller Festvågtind har på et helt år, informerer Andresen.

Og det er allerede før høysesongen for turgåere på Reinebringen har begynt.

I 2023 var det ny besøksrekord for Reinebringen. Nåværende tall er 54% høyere enn fjoråret, og alt tyder på at rekorden slås i år igjen.

Om tallene fortsetter å utvikle seg slik, så kan Reinebringen konkurrere med Preikestolen i antall besøkende i år, forteller Andresen.

Når utsikten på toppen er så god som dette, så er det veldig forståelig at så mange velger å ta turen opp Reinebringen. Moskenes kommune.