Det jobbes på spreng for å få på plass den nye løsningen på parkering med mulighet for kjøp av årskort, halvårskort og månedskort - både for innbyggere, næringsliv og besøkende.
Søknadsprosessen blir på e-post, der dere må oppgi hvilken parkeringsavtale dere ønsker. Etter at søknaden er behandlet vil dere få mulighet til å betale for parkeringsavtalen i EasyPark app. De som ikke har tilgang til dette bes om å betale på rådhuset.
Gjør oppmerksom på at de som har vært hvitelistet i 2024 vil videreføres frem til ny ordning er på plass.
Hvitelisting i 2024 fører ikke automatisk til parkeringsavtale i 2025, alle må søke på nytt.
Sak om parkering, vedtatt i kommunestyret 10.12.24
Det tilbys følgende parkeringsavtaler i 2025:
Årskort gjelder for hele kalenderår.
Halvårskort gjelder fra dato til dato (6 måneder)
Månedskort gjelder for hele kalendermåned.
- Beboer-/pendlerparkering: Gjelder for bostedsregistrerte i Moskenes kommune samt de med arbeidssted i Moskenes kommune. Ett kjøretøy pr. kort
- Næringsparkering: Gjelder for næring registrert i Moskenes kommune og har samme virkning som beboer-/pendlerparkering. Ett kjøretøy pr. kort. Det tillattes ikke avtaleparkering i form av næringsparkering på utleiekjøretøy.
- Avtaleparkering: Gjelder for privatpersoner som eier fritidshus i kommunen, eller av andre årsaker har behov for å parkere i kommunen. Ett kjøretøy pr kort.
For søknad om avtaleparkering:
Send e-post til christine.moller@moskenes.kommune.no med følgende informasjon:
- Hvilken type avtaleparkering du ønsker
- Registreringsnummer (det er mulig å skifte registreringsnummer i EasyPark app, men parkeringsavtale kan kun benyttes på ett kjøretøy om gangen)
- Navn på person eller bedrift
- Bostedsregistrert adresse
- Pendlere må fremlegge bekreftelse fra arbeidsgiver om arbeidssted.