Vi trenger dine innspill til kommuneslagord for Moskenes!

Det er ønskelig å få på plass et kommuneslagord for Moskenes kommune. Kommunens innbyggere bes derfor komme med gode forslag som kan være med i vurderingen.

Du kan komme med innspill gjennom skjemaet nedenfor, eller ved å sende forslag på mail til gustav.fauskanger.pedersen@moskenes.kommune.no.

Moskenes kommune mangler kommuneslagord. Kommuneslagord.no

Et kommuneslagord kan være både samlende for kommunen og skape stolthet blant innbyggerne.

Et godt slagord kan bidra til å styrke kommunens identitet og omdømme, både internt og eksternt.

Mange kommuner landet over har vedtatt kommuneslagord som har virket positivt både
på tilsatte i kommunen og på kommunens markedsføring.

Det er ønskelig at innbyggerne i kommunen er med på å finne et slagord, og det er derfor åpnet for å komme med innspill.

Moskenes – “Ditt slagord her”

Kommuner landet over slagord som enten beskriver kommunen, setter en visjon for kommunen eller på annet vis symboliserer kommunen.

I Bodø kommune bruker de slagordet «Bodø i vinden». I Vestvågøy kommune bruker de «Stolt lofoting».

Noen kommuner, som Hammerfest med «Vit at æ elske dæ», har kjente sangtekster som slagord, mens andre har geografiske markører eller beskrivelser.

Her er noen eksempler fra andre kommuner:

Alstahaug Et historisk sted med nye muligheter
Bømlo Driftige folk i vakker natur
Flekkefjord Vilje til vekst
GulenHistorisk og framtidsretta
HadselEt hav av muligheter
TorskenYtterst på eventyrøya Senja

Dersom du ønsker å komme med forslag til kommuneslagord for Moskenes kommune, så kan du fylle inn skjemaet under.